جمعه بیست و هفتم دسامبر

خلاصه ای از دو نوشته یازده سال پیش را در زیر می بینیم:

(سوم دسامبر 2008) بیست و پنجم این ماه روز کریسمس و درست یک هفته بعد از آن اول ژانویه و سال نو میلادی میباشد. این دوره تعطیلات تا حدود زیادی شبیه جشن نوروز خودمان میباشد ولی تفاوت هائی هم دارند که بنظر من مهمترین آنها اینست که مال غربیها بر خلاف نوروز دو تعطیل متفاوت میباشند که به فاصله هفت روز از هم قرار گرفته اند . جشن کریسمس که دنگ و فنگ خیلی زیاد تری دارد بیشتر باب طبع بچه هاست، چون در آنروز است که آنها از طرف بابانوئل هدیه میگیرند! این دوره تعطیلات بویژه برای دانشجویان خیلی مطلوب و لذت بخش است و معمولا در هر کجای این سرزمین پهناور که باشند بسوی خانه و خانواده بر میگردند و یکی دو هفته ای را خوش میگذرانند .

(نهم دسامبر 2008) یکی دیگر از مراسمی که در این روزهای قبل از تعطیلات انجام میشود تهیه و ارسال کارت تبریک و نامه های کم و بیش بزرگ و کوتاه به دوستان و آشنایان میباشد. البته فرستادن کارت تبریک برای هیچکس تازگی ندارد ولی فکر میکنم ضمیمه کردن نامه های گاه خیلی بلند در ایران معمول نباشد . بعضی وقتها این جور نامه میتواند چندین صفحه تایپ شده را اشغال کند و شامل مقداری پز دادن هم باشد که احیانا بعضی خواننده ها را بخواب میبرد! . از طرف دیگر در این سالهای اخیر که امکانات چاپ کامپیوتری و عکاسی دیجیتال و دیگر فنون مربوطه توسعه یافته و رواج گرفته این نوع کارت تبریک ها هم خیلی مفصلتر و با زرق و برق تر شده اند .

اینرا هم از ویکی پدیا می شنویم:

سال نو روزی است که آغاز یک سال گاه‌شماری جدید را رقم میزند، و در آن سال‌شمارِ یک تقویم مشخص افزایش داده میشود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، این رویداد را به مناسبت پایان سال قدیم و شروع سال جدید جشن می‌گیرند . سال نو پارسی، نوروز یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران باستان است که در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان و بخش‌های دیگری از آسیای جنوبی و دیگر نقاط دنیا به عنوان روز اول سال جشن گرفته میشود. سال نو میلادی در ۱ ژانویه هر سال اتفاق می‌افتد و بیشترین استفاده را در کشورهای دنیا دارد.

خیلی ,کارت ,تبریک ,نامه ,میشود ,دسامبر ,کارت تبریک ,دوره تعطیلات ,دسامبر 2008 منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بازرسی غیر مخرب ایران-بازرسی جوش-تجهیزات تست های ndt بیقرارم کاهش وزن رژیم لاغری سریع نیما رایانه pishrobelt .:.ساعت 25.:. coleh5e0xsq blog بانکداری ایرانی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان